Pacientove pravice

Na tej strani boste več izvedeli o svojih pravicah, o možni pritožbeni poti, ko so vam pravice kršene, kako vam lahko pomaga zastopnik pacientovih pravic, pa tudi nekaj splošnih navodil v zvezi z zdravstveno oskrbo.

Zakonodaja
Zakon o pacientovih pravicah (ZPacP) Ur. l. RS, št. 15/08 in 55/17 predstavlja pomembno novost v sistemu zdravstvenega varstva Slovenije. Z njim se izpolnjuje večletno prizadevanje za izboljšanje razmer na področju varovanja in uresničevanja temeljnih pravic pacientov.

Zakon določa pravice, ki jih ima pacient kot uporabnik zdravstvenih storitev pri vseh izvajalcih zdravstvenih storitev. Določa postopke uveljavljanja teh pravic v primeru kršitev in s temi pravicami povezane dolžnosti. Namen ZPacP je omogočiti enakopravno, primerno, kakovostno in varno zdravstveno oskrbo. Zakon gradi predvsem na zaupanju in spoštovanju med pacientom in zdravnikom ali drugim zdravstvenim delavcem oziroma sodelavcem.

Zastopniki pacientovih pravic

Pacient se lahko kadarkoli obrne na enega od zastopnikov pacientovih pravic, ki mu lahko svetuje, pomaga ali ga po pooblastilu celo zastopa pri uresničevanju pravic po Zakonu o pacientovih pravicah.

Zastopnik pacientovih pravic lahko pacientu daje osnovne informacije, nudi strokovno pomoč in daje konkretne usmeritve pri uveljavljanju pravic s področja zdravstvenega varstva, zdravstvenega zavarovanja in izvajanja zdravstvene dejavnosti.

Delo svetovanja, pomoči in zastopanja zastopnika pacientovih pravic je brezplačno in zaupno.

Po določilih 58. člena Zakona o pacientovih pravicah ( Ur.list RS št.15/2008in 55/2017)je za našo fizioterapevtsko ambulanto:
1. Pristojna oseba za sprejemanje in obravnavo zahteve za prvo obravnavo kršitve pacientovih pravic za izvajalca zdravstvenih storitev ZASEBNA FIZIOTERAPIJA Nada Brdnik je

Majda Klakočer, viš. fizioterapevtka
Tel.: 03 573 07 41, e-pošta: majda.klakocer@siol.net

namestnik: Nada Brdnik, dipl. fiziot., Tel.: 03 759 11 15, e-pošta: nada.brdnik@amis.net

2. Določila 59. in 60. člena ZpacP, Ur.l. 15/08 in 55/2017)
Ustna zahteva na zapisnik ali pisna zahteva mora vsebovati :
a. – osebno ime, naslov prebivališča in kontaktne podatke pacienta,
– opis domnevne kršitve pacientovih pravic,
– podatke o udeleženih zdravstvenih delavcih oziroma zdravstvenih sodelavcih,
– podatke o morebitnih drugih udeleženih osebah,
– čas in kraj domnevne kršitve pacientovih pravic,
– morebitne posledice domnevne kršitve pacientovih pravic in
– morebitni predlog za rešitev spora
b. rok za prvo zahteva zaradi domnevno neustreznega odnosa – 15 dni
c. rok za prvo zahtevo zaradi domnevno neustreznega ravnanja pri nudenju zdr. oskrbe – 30 dni
d. v treh mesecih po preteku rokov, če je za kršitev izvedel ali so se posledice pokazale kasneje

3. ZASTOPNIKI PACIENTOVIH PRAVIC CELJE / Ipavčeva 18, 3000 Celje
Cvetka Jurak
T: 03 42 51 161 / 031 660-770
E: cvetka.jurak@nijz.si
Uradne ure / ponedeljek: 12.00 – 18.00
torek: 07:00 – 13:00

Olga Petrak T: 03 425 11 61, E: olga.petrak@nijz.si, Uradne ure: sreda: 12.00 – 18.00, petek: 7.30 – 13.30
Naročanje od ponedeljka do petka od 07:00 do 15:00 na tel. št. :03/ 4251200
Zastopnik vam lahko pomaga tako, da:
– vam na primeren način svetuje o vsebini pravic, načinih in možnostih njihovega uveljavljanja v času pred ali med zdravljenjem in kadar vam te kršene,
– vam poda konkretne usmeritve za uveljavljanje pravic in predlaga možne rešitve, ponudi pomoč pri vlaganju pravnih sredstev po Zakonu o pacientovih pravicah,
– za vas opravlja potrebne poizvedbe v zvezi z domnevnimi kršitvami pri izvajalcih zdravstvenih storitev,
– vas napoti na pristojno pravno ali fizično osebo ali na pristojni državni organ, v okviru vašega pooblastila vlaga pravna sredstva in daje predloge, pojasnila in druge izjave v vašem imenu in v vašo korist za hitro in uspešno razrešitev spora.